نوشته شده توسط : atusa

از آنجایی هم که لوبیا پلو خیلی پرطرفدار است به طرق مختلف طبخ می شود مثلا با گوشت تکه ای یا چرخ کرده، یک راه دیگر آن هم این است که با مرغ آن را درست کنیم.

لوبیا پلو یکی از غذاها خوشمزه که همه مامانا اونا فوق العاده درست می کنند 

لوبیا پلو با مرغ علاوه بر اینکه خیلی خوش طعم و لذیذ است و همان بوی اشتها برانگیز لوبیا پلوهای اصیل را دارد برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی نمی توانند گوشت قرمز بخورند گزینه ای عالی است، امیدوارم تهیه اش کنید و از مزه اش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با مرغ :

سینه مرغ ۱ عدد
لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
برنج خام ۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پیاز داغ ۳ قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ :

ابتدا باید لوبیاها را خرد کرده و بپزیم پس ابتدا سر و ته لوبیاها را با چاقو بریده و بعد به اندازه دلخواه خردشان می کنیم.

حالا لوبیاها را داخل قابلمه ریخته و کمی آب هم داخل قابلمه می ریزیم. مقدار آب نباید زیاد باشد چون ما نمی خواهیم بعد از پختن لوبیاها آب اضافه بیاید تا مجبور بشویم آب آن را دور بریزیم.

بعد از اینکه لوبیا پخت و آب آن هم کشیده شد یک قاشق از پیاز داغ و کمی نمک به آن اضافه کرده و کمی با هم آن را تفت می دهیم. دقت کنید تا لوبیاها خیلی نرم نشوند چون ممکن است در فرآیند دم کشیدن برنج شکلشان را از دست بدهند.

حالا نوبت به پخت مرغ می رسد پس مرغمان را خرد می کنیم. در صورتی که مرغ هنوز کمی یخ زده باشد خیلی راحت به هر شکل و اندازه ای که بخواهیم می توانیم آن را برش بزنیم.

حالا مابقی پیاز داغ، روغن، فلفل، زردچوبه و مرغ خرد شده را داخل ماهیتابه ریخته و مواد را با هم تفت می دهیم تا مرغ تغییر رنگ بدهد و یک کم مزه بگیرد.

بعد حرارت را ملایم کرده و در ماهیتابه را می بندیم اجازه می دهیم تا مرغ بپزد. در صورتی که تکه های مرغ کوچک باشد مرغ خیلی زود با آبی که خودش می اندازد پخته می شود.

حالا رب را به مرغی که پخته اضافه کرده و با هم آن را تفت می دهیم تا رب سرخ شود و از خامی دربیاید. به مقدار کافی نمک هم اضافه می کنیم.

بعد از سرخ شدن رب لوبیا پخته را به مرغ اضافه می کینم.

حالا حدود ۱/۳ الی ۱/۲ لیوان آب به مایه لوبیا پلو اضافه می کنیم فقط برای اینکه مایه کمی به خورد هم برود و شکل بگیرد و راحت تر به خورد برنج برود.

وقتی کمی آب را با مواد مخلوط کنیم و مایه را هم بزنیم مایه خودش را می گیرد و آماده است.

حالا مایه لوبیا پلو را با برنجی که آبکش کردیم مخلوط کرده و داخل قابلمه ای که کمی روغن کف آن ریختیم پخش می کنیم و ۱/۳ فنجان آب هم دور تا دور قابلمه می دهیم تا برنجمان خوب دم بکشد و بعد هم برای مدت نیم ساعت الی سه ربع برنج را دم می گذاریم.

حالا لوبیا پلو خوشمزه ما حاضر است و می توانیم از خوردن آن لذت ببریم.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atusa

انواع پاستا

پاستا یک ظرفی 

پاستا پریماورا

مواد لازم 

▫ پاستا فتوچینی: ۲۵۰ گرم

▫ سینه مرغ خرد شده: ۳۰۰ گرم

▫ کره: ۳ قاشق غذاخوری

▫ قارچ: یک چهارم پیمانه (اختیاری)

▫ فلفل دلمه‌ای رنگی: نصف پیمانه (اختیاری)

▫ سیر: یک قاشق چایخوری

▫ نمک و فلفل: به میزان لازم

▫ روغن: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

▫ پنیر پارمزان: یک چهارم پیمانه

▫ پنیر خامه‌ای یا چدار: ۲ قاشق غذاخوری

جعفری خشک شده: ۱ قاشق چایخوری

▫ پودر سیر: نصف قاشق چایخوری

▫ خامه: یک و یک چهارم پیمانه

▫ شیر: سه چهارم پیمانه

طرز تهیه پاستا یک ظرفی

ابتدا پاستا را مانند ماکارونی در آب جوش و کمی روغن و نمک می‌پزیم و آبکش می‌کنیم. مدت پخت بستگی به پاستای شما دارد. یک رشته را بردارید و امتحان کنید. بعد از اینکه پاستا پخت و آن را در آبکش ریختید کمی با آب سرد بشویید تا رشته‌ها به هم نچسبد. پاستای فتوچینی را کنار می‌گذاریم.

حالا نوبت طبخ مرغ است. در تابه‌ای کمی روغن در حد یک قاشق غذاخوری بریزید. سیر له شده را در روغن تفت دهید و مرغ‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه کمی با هم تفت دادید، یک دوم قاشق چایخوری فلفل و نمک به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مرغ شما کاملا مزه‌دار و پخته شود. مرغ را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و سراغ تهیه سس آلفردو بروید.

سس آلفردو

برای تهیه سس آلفردو ابتدا کره را در تابه بریزید تا ذوب شود. حالا خامه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله شیر را در سس بریزید و خوب هم بزنید. قارچ خرد شده و پنیر خامه‌ای یا چدار را اضافه کنید. مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و به آن یک قاشق چای‌خوری نمک و فلفل اضافه کنید و خوب هم بزنید.

حالا نوبت اضافه کردن پودر سیر و جعفری خشک شده است. پنیر پارمزان را در سس بریزید و خوب هم بزنید. در این مرحله فلفل دلمه‌ای رنگی را به سس اضافه کنید. مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و اجازه دهید سس شما روی حرارت ملایم، کمی غلیظ شود.

پاستای فتوچینی را در ظرف دلخواهتان سرو کنید. سس آلفردو را رویش بریزید و مرغ‌ها را رویش بگذارید و کمی پارمزان و جعفری خرد شده رویش بپاشید. پاستای فتوچینی شما آماده است. نوش جان!

استفاده از قارچ و فلفل دلمه‌ای رنگی کاملا دل‌بخواهی است. اگر دوست دارید مرغتان هم مزه سس بگیرد مرغ تفت داده شده را هم در سس بریزید تا با سس کمی حرارت ببیند و سس به خوردش برود. راستی، نمک و فلفل را با چشیدن اندازه کنید تا غذایتان شور یا بی نمک نشود.

 پیتزا و پاستا عضو جدا نشدنی غذاهای فست فود هاست هر کجای دنیا که بروید میتونید این غذا ها را در رستوران های ایتالیایی یا رستوران های کره ای اون مکان پیدا کنید و از آن ها لذت ببرید. 

علاوه بر پاستا غذاهای خوشمزه دیگه ای مثل پیراشکی گوشت هم هست که برای مهمونی یا دورهمی ها خودمونی فوق العاده عالیه 

پاستاپریماورا یکی دیگه از پاستای خوشمزه ایی که پیشنهاد میکنم امتحان کنید .



:: برچسب‌ها: خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 شهريور 1398 | نظرات ()