salad
نوشته شده توسط : atusa

در بیش از دو هزار سال پیش، ایرانی‌ها بر روی سبزیجات روغن و سرکه می ریختند و آن را میل می‌کردند[۱]، از طریق جنگ‌های ایران و روم این رسم به اروپا رفته و در آنجا دچار تحولاتی شد. در آغاز قرن بیستم و دنیای صنعتی و روند مصرف غذاهای آماده، سالاد نیز به همین ترتیب وارد سبد غذایی گردید، هرچند در ابتدا این امر در آمریکا آغاز شد لیکن امروزه در سراسر جهان، سالاد ماکارونی  به صورت تجاری در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد.[۲] با جا پیدا کردن این نوع غذا در میان عامه مردم امروزه حتی در برخی رستوران‌ها و هتل ها، جایی به نام سالاد کده (یا سالاد بار) دارند که در آن انواع سالاد برای خوردن عرضه می‌شود.

سالاد فرانسوی
 

سالاد (به فرانسوی: Salade) غذایی است که قبل از غذا به عنوان پیش غذا، بعد از غذای اصلی به عنوان یک وعده مجزا، همراه با غذای اصلی، یا خود به عنوان یک وعده غذای اصلی مصرف میشود. واژه (Salade) در زبان فرانسه از کلمهای لاتین با عنوان (Salata) ریشه میگیرد. 
 
از جمله سبزیجات مفیدی که به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی کلروفیل و ویتامین P نقش مهمی در تقویت قلب و باز کردن رگهای خونی و رفع گرفتگی آنها، بازی کرده و به سبب وجود کافی ویتامین K در آن یکی از بهترین داروها و سبزیجات ضد خونریزی می باشد پاپریکا است که بر دو نوع قرمز و سبز می باشد این سبزی حیاتی تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد.

از پاپریکا به شکل خام در تهیه سالادهای بسیار مغذی، لذیذ و خوش طعم استفاده می شود. افزودن چند قطعه گوجه بریده شده به سالاد پاپریکا طعم لذیذ آنرا دو چندان خواهد کرد. پاپریکا را به شکل پخته در تهیه خوراکها و سوپها مورد استفاده قرار می دهند.

سینه مرغ رو بزارین آب پز بشه و ریش ریشش کنید، سیب زمینی و تخم مرغ رو هم آب پز کنین. سیب زمینی رو مکعب های کوچیک برش بدید و تخم مرغ رو هم رنده ریز کنین. خیار شور رو هم سالادی ریز کنین بعد همه مواد رو با هم مخلوط کنین و در آخر سس رو بهش اضافه کنین، نوش جان

انواع سالاد مرغ پاییزی غذایی سبک و لذیذ است که به ویژه در فصل پاییز میتواند سفره های شما را رنگین کند.  زرشک قرمز، کاهوی سبز، گردوی طلایی و گلابی زرد جلوه بسیار زیبایی به سالاد مرغ پاییزی میدهند. وجود سینه مرغ هم باعث میشود سالاد شما یک وعده غذای کامل و مغذی باشد. در ضمن با کمی پنیر فتا و سس بالزامیک سالاد طعمی عالی پیدا میکند. تهیه سالاد مرغ پاییزی خیلی راحت است و وقت چندانی هم نمیگیرد. برای تزیین آن هم میتوانید کمی از گردو و گردو را نگه دارید و در آخر با آنها روی سالاد را تزیین کنید.

 سبزیجات خارق العاده 

طرز تهیه: ابتدا، سینه مرغ ها را تمیز کنید و به صورت طولی نصف کنید تا 4 لایه نازک مرغ داشته باشید. دو طرف مرغ را به مقدار دلخواه نمک و فلفل بپاشید. داخل یک تابه بزرگ 1 قاشق روغن زیتون بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. هر طرف از ورقه های مرغ را حدود 3-4 دقیقه تفت بدهید. تا کاملاً پخته شوند. سپس آنها را به تخته گوشت منتقل کنید و بگذارید مرغ تا تهیه بقیه بخش های سالاد خنک شود. در آخر آن را به صورت تکه های کوچک خرد کنید.

در تابه دیگری، گردوها را حدود 5 دقیقه بو بدهید (مرتب هم بزنید) تا طلایی رنگ شوند. سپس آنها را از روی شعله بردارید بگذارید خنک شوند.

 

کاهو را بشویید و خرد کنید و در کاسه بزرگی بریزید. گلابی را اسلایس کنید و به آن اضافه نمایید. پس از آن، زرشک، گردوی بو داده، پنیر فتا (خرد شده) و مرغ های خرد شده را اضافه کنید و همه مواد را زیر و رو نمایید.

 





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: