مربا
نوشته شده توسط : atusa

مربا یکی از چاشنی های ثابت و پر طرفدار صبحانه ایرانی می باشد. مربا با نان و کره محبوبیت بیشتری دارد. اما بعضی مربا را به تنهایی و همراه با نان میل می کنند. محبوبیت این چاشنی دلپذیر تا حدی ست، که از آن به عنوان یک دسر خوشمزه همراه با چای نیز استقبال می شود. مربا فصل به خصوصی ندارد. و می توان از میوه هر فصل مربا تهیه کرد. مربای میوه های قرمز مثل آلبالو ، توت فرنگی، تمشک و… بسیار لذیذ و پرطرفدار می باشند. همچنین میوه های نارنجی رنگ فصل پاییز، مثل مربای کدو حلوایی. یکی از مرباهای خوش طعم و بی نظیر، مربای سیب می باشد. مربای سیب به شکل های متنوعی تهیه می شود. در مربا سیب سبز و سیب زرد، معمولا سیب ها را به قطعات کوچک مکعبی برش می زنند. اما می توان سیب ها را رنده کرد و یا حتی به وسیله قالب، شکل های فانتزی و متنوعی به قطعات داد. مربای سیب گلاب، که به مربای سیب مینیاتوری معروف است. زیرا سیب درسته و بدون هیچ برشی در مربا به کار می رود. در تهیه این مربا، هم می شود سیب ها را پوست گرفت. و هم  طرز تهیه دسر سیب با پوست به کار برد. و این مورد کاملا سلیقه ای می باشد. مربا را معمولا در ظرف های شیشه ای و در یخچال، تا مدت یک سال هم می توان نگهداری کرد. به شرطی که نکات طلایی تهیه مربا را به کار برده تا مربا شکرک نزند، و ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد.سیب یکی از میوه های خوشمزه و پر خاصیت است. به همین علت توصیه می شود روزانه یک عدد سیب مصرف کنید. این میوه به شادابی و جوانسازی پوست شما کمک می کند. سیب خواص شگفت انگیزی دارد که آن را به یک ماده غذایی ضد سرطان تبدیل کرده. سیب به سلامت قلب و دندان ها کمک شایانی می کند. سیب سرشار از فیبر بوده که می تواند احساس سیری را در شما بیشتر کند. و همچنین کالری کمی داشته و می تواند به سوخت و ساز بیشتر بدن نیز کمک کند. مربای سیب می تواند انتخاب مناسبی برای صبحانه و شروع یک روز خوب باشد. رسپی این مربا خوش عطر و دلپذیر را از دست ندهید و همراه ما باشید با طرز تهیه مربا سیب.

 مزه سیبها برای اشخاص متفاوت است و در طول زمان تغییر می کند. مثلا" شهر واشنگتن ( آمریکا) به کشت سیب قرمز شهرت داشت اما در سالهای اخیرکشت گونه های دیگرنیز محبوبیت یافته است ؛ بعضی از مردم آمریکا سیب قرمز را بعنوان سیبی نا مرغوب با طعمی بسیار ملایم و ساختاری نرم به حساب می آورند. این افراد به سیبهای ترد مثل فوجی و گالا تمایل یافته اند.

معمولا" سیبهای جدید شیرین تر از انواع قدیمی هستند. بیشتر سیبهای آمریکای شمالی و اروپا طعمی شیرین و ملس دارند اما سیبهای ترش طرفداران بسیار اندکی دارند. سیبهای خیلی شیرین با طعم کم ترش در آسیا محبوبیت دارند. تمامی گونه سیبهای جدید نرم ولی ترد هستند. سایر موارد مورد نیاز در پرورش سیب عبارت است از پوست رنگین ، عدم وجود رنگ قهوه ای ، راحتی حمل ونقل ، امکان انبار، محصول فراوان ، مقاومت در برابر بیماریها، نمونه شکل سیب قرمز واشنگتن ، ساقه بلند( تا آفت کشها امکان نفوذ به تمامی قسمتهای میوه را داشته باشند) و طعمی قابل قبول برای میانگین افراد. گونه های قدیمی اغلب ترش ، دارای شکلهای نابهنجارو قهوه ای هستند و دارای رنگ وساختار گوناگون می باشند. امروزه تعداد بسیار کمی از گونه های قدیمی در سطح کلان تولید می شود اما بسیاری ازاین گونه ها توسط باغداران خانگی و کشاورزانی که مستقیما" محصولشان را در بازارهای محلی عرضه می کنند به عمل می آیند.بسیاری از گونه های خارق العاده و از نظربومی مهم ، با طعم و ظاهر منحصر به فردشان برای کشف وجود دارند ؛ مبارزاتی برای حفظ سیب در سراسر جهان آغاز شده تا ازانقراض چنین میراث بومی جلوگیری شود. 
میتونید علاوه بر این مربای خوشمزه  غذا های خوشمزه تری برای فرزندانتان درست کنید  وانها را به خوردن غذاهای متنوع تشویق کنید .پس تا فرصت باقی است دست به کار شوید و یه حمص خوشمزه درست کنید .
طرز تهیه انواع پیش  غذا های خوشمزه و لذیذ

1- نان سیر و اسفناج

چند حبه سیر را پاک کنید و با پوست کن یا چاقو به حلقه‌های نازک برش دهید. آنها را کمی در روغن زیتون تفت دهید تا سبک شوند. سپس روی یک تکه نان باگت که آن را از وسط باز کرده‌اید، مقداری پنیر پیتزا، کمی اسفناج پخته و سیرهای تفت داده شده را بریزید. نان‌ها را در مايكروفر قرار دهید تا پنیر آب شود و بعد از نان سیر خوشمزه‌ای که پختید، لذت ببرید.

- ترد آجیلی

این یکی از متفاوت‌ترین و خلاقانه‌ترین پیش‌غذاهای دنیاست. می‌توانید آن را به عنوان عصرانه هم سرو کنید. کافی است روی بیسکویت‌های ترد مقداری پنیر خامه‌ای بمالید و کمی مغز آجیل مثل مغز پسته و کشمش روی آن بریزید. حالا می‌توانید بیسکویت‌های ترد را به هم بچسبانید، مکعبی که درست شده را با پنیرخامه‌ای بپوشانید و در آجیل بغلتانید

3- گوجه کوچولو

برای درست کردن این پیش‌غذاهای خوشمزه که می‌توانید آنها را به عنوان اردور کنار غذا هم سرو کنید کار سختي پیش‌رو ندارید، فقط کافی است درون چند گوجه‌فرنگی را به کمک چاقو و یک قاشق چای‌خوری کمی خالی کنید. درون هر كدام یک تکه پنیر سفید کوچک بگذاريد و آنها را با یک برگ جعفری تزئین کنید

امیدواریم از خوردن این پیش غذاها کمال لذت را برده باشید 





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: